zaterdag 12 mei 2012

1e zwemles en meer

Vandaag heeft Indi bij de training haar 1e zwemles gehad, nou ja les, als een ervaren zwemster zwom ze zo naar de kant. Ik heb haar opgetild, ben tot over mijn knieen het water ingelopen en heb haar in het water laten zakken. Zodra ze volledig in het water lag begon ze te zwemmen en zwom naast me zo naar de kant. Zelfs goed uitschudden vond ze niet belangrijk. Ze was nat nou en. Heerlijk om te zien.




Het zwemmen was echter pas aan het einde van de les. Daarvoor hebben we weer lekker geoefend met zit, down, hier, vast en apport. En elke keer weer gaat het een stukje beter. Maar ja de tip om natuurvoeding van het merk Duck te drogen in de magnetron en dan in stukjes te breken werkt daar wel aan mee. Ze is er helemaal verzot op. Maar ja die krijgt ze dan ook alleen bij de trainingsoefeningen.





We zijn zo trots op haar. Elke dag weer gaat het een stukje beter. Het bijten is al vele malen minder en het grommen komt nog maar zelden voor.

Eten is nog steeds een favorite bezigheid en ze dook als het ware op haar bak. De steen erin zwakt haar snelheid niet echt af. Maar tegenwoordig leg ik mijn hand op de bak. En ze weet het al. Eerst gaan zitten en pas als ze rustig zit te wachten haal ik mijn hand weg en zeg: eet maar.
Heerlijk om te merken en zien hoe leergierig ze is. We genieten met volle teugen. En ik ben blij dat ik dit blog bij houd. Het gaat al snel genoeg.

1 opmerking:

  1. Fijn om te lezen dat het beter gaat! De aanhouder wint, als ze haar plaats maar duidelijk weet. Leuk he dat zwemmen, ze hoeven niet eerst A en B en bandjes om.....ze kunnen het gewoon al. Was het niet ernorm koud?

    Dikke knuffel van mama Finta en pleegmama Francisca

    BeantwoordenVerwijderen