zaterdag 19 mei 2012

Zaterdag 19 Mei 11 weken en 3 dagen

Leuk om te lezen hoeveel mensen de blog bekijken. hihi Toevallig een week niets geschreven en mensen beginnen de verhalen al te missen.

Vorige keer schreef ik dat ik als beloning Duck droog in de magnetron. Ik neem een plak en je kan hem of van te voren in stukjes snijden of later breken. Afhankelijk van het wattage e.d. Ik droog het voer eerst 10 minuten op 300 watt en daarna nog op een wat hoger wattage. Je moet het lekker kunnen brokkelen zeg maar. Hopenlijk heeft iedereen hier wat aan.

En dan nu van de afgelopen week. Het lijkt erop dat Indi volledig zindelijk is. Voor elke keer dat ze eten krijgt lopen we een heel rondje waarin ze eigenlijk altijd wel haar behoeftes doet. Daar tussen door merk je dat ze even vlug naar buiten wil voor een plas, ze draait zich om en wil weer naar binnen.
Vandaag zijn we begonnen om de rondjes wat groter te maken. 2x per dag hebben we nu het grote rondje (15 minuten) en de 1e en laatste keer lopen we een kort rondje.(5 minuten)

Ook het vlugge eten hebben we aangepakt. Het aanvallen op de bak is redelijk onder controle. Als ik haar te eten geef hield ik eerst mijn hand op de bak en zei nee. Nu hoef ik alleen nog maar nee te zeggen. Als ik dan zeg eet maar begint ze pas met eten. Zo leuk om te zien. En de steen ligt nog steeds in haar voerbak. Dan doet ze er net iets langer over en hikt ze minder.
We geven haar nu 3 x per dag 60 gram en om 17.30 krijgt ze 70 gram.

Het bijten wordt al minder. Ze weet sneller wat wel en niet mag. En als ze nu soms je arm beet heeft en je zegt, vergissing zeker, begint ze met geeuwen alsof ze helemaal niets gedaan heeft. Hoezo ik weet wel wat ik fout doe.
Tot zover voor nu. Even een rondje lopen met madam en dan gaat ze in haar bench voor nog even wat rust. Maar daarover een volgende ker nog meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten